Cum spui poveşti în imagini? Ştiu Kids Photo Art Studio şi Emilian Mihai Toader!

PUPPETS PLAY

 Fotoreportajul este o poveste în imagini. Relatarea unei acţiuni, a unui eveniment. Pare simplu, pentru oricine! Însă un fotoreporter bun ştie să surprindă secunda care diferă de toate celelalte. Să rămână obiectiv şi, totodată, coerent. Şi multe alte caracteristici şi calităţi ale unui fotoreportaj reuşit ştie Emilian Mihai Toader, pe toate făcându-le cunoscute participanţilor la atelierele pe care le-a coordonat, zilnic, la „Puppets Occupy Street” - Masquerade Edition 2020. Din dragoste pentru arta fotografică – „o cale de a împărtăși viziunea mea asupra lumii” –, dar şi pentru copii, Emilian Mihai Toader a pus bazele Kids Photo Art Studio, în Bucureşti, în urmă cu 3 ani. Iar din apreciere pentru festivalul de la Craiova, pe care îl consideră „o reprezentație multiculturală inedită a artei în toate formele ei”, a revenit pentru a treia oară.

„Fotografia este pasiunea principală pe care am dezvoltat-o în ultimii 10 ani, iar în ultimii 4 ani am reușit să o cultiv și să îmi câștig existența doar din ea. Pentru mine, arta fotografică reprezintă o cale de a împărtăși viziunea mea asupra lumii. Este un mijloc de dezvoltare personală nelimitată și o hrană spirituală necesară”, afirmă Emilian Mihai Toader.

Atelierul de fotoreportaj pe care l-a coordonat în cadrul „Puppets Occupy Street” – Masquerade Edition 2020 s-a desfăşurat zilnic, în perioada 25 august – 1 septembrie, în Piaţa „William Shakespeare”. „Fotoreportajul este un antrenament continuu care m-a ajutat să îmi îmbunătățesc abilitățile ca fotograf. Am ales acest tip de atelier pentru că îmi doream foarte mult să conectez cunoștințele mele acumulate de-a lungul timpului cu nevoia adolescenților participanți de a relata prin fotografie evenimentele ce se petrec în jurul lor”, spune Emilian Mihai Toader. Acesta i-a învăţat pe tineri cum să folosescă aparatul foto, diferite moduri de expunere, încadrarea, relatarea anumitor acțiuni din festival și prezentarea lor pentru public.

Emilian Mihai Toader apreciază ca „nemaipomenită” experiența „Puppets Occupy Street” – „un loc al profesioniștilor din toate domeniile participante, o reprezentație multiculturală inedită a artei în toate formele ei, un loc al prieteniei şi al dragostei față de artă”. Cu siguranţă va avea festivalul în obiectiv şi la ediţiile viitoare!

0 comentarii