„Hocus Pocus” şi revine la Festivalul „Puppets Occupy Street”: Star Show (Galați)

PUPPETS PLAY

Doi actori talentaţi: Aurelian Iorga şi Andrei Ciugulea. Nişte copii cu poftă de poveşti – viitori magicieni, mari şi mici. Şi o istorioară foarte îndrăgită, cu personaje... din 2020: Scufiţa Roşie cu Facebook şi Instagram, Bunica cu Yahoo Messenger, share location şi TikTok, un Lup care face selfie-uri! Ce au toate în comun? Trupa Star Show, din Galaţi! Reprezentaţia sa, intitulată „Hocus Pocus” – a treia şi ultima din cadrul Festivalului „Puppets Occupy Street” –, este una antrenantă, cu numere de magie şi marionete, şi are loc astă-seară, de la ora 20.00, în Parcul „Nicolae Romanescu”. „Încercăm să venim mereu cu ceva nou pentru acest public minunat şi avid de teatru”, spune actorul Aurelian Iorga, aflat pentru a treilea an consecutiv la festivalul de la Craiova. 


Aurelian Iorga este unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi actori ai Teatrului de Păpuşi „Gulliver”, unde lucrează din 1995. De anul trecut, trupei gălăţene i s-a alăturat şi Andrei Ciugulea, absolvent al U.N.A.T.C. Bucureşti – Facultatea de Teatru, secţia Arta actorului mânuitor de păpuşi şi marionete (2015-2018). «Primul meu rol la „Gulliver” a fost în „Peter Pan”. Mi s-a potrivit mănuşă! Mai greu l-am înţeles... dar apoi mi-a fost clar, ca şi scopul meu în viaţă. Vreau să cresc, adică să am o familie, o casă, să plantez un copac, dar sufleteşte voi rămâne mereu un copil şi cred că acesta este secretul în meseria noastră», spune tânărul actor. 

Star Show a adus magie publicului craiovean în fiecare din serile Masquerade Edition 2020 în care a făcut... „Hocus Pocus”! Şi asta cu respectarea tuturor normelor de protecţie sanitară şi distanţare fizică. „Am încercat să ne raportăm la condiţiile actuale mai puţin fericite – şi pentru public, şi pentru artist. În general, spectacolele noastre sunt de interacţiune directă şi e foarte greu să păstrăm această distanţare fizică. Dar am reuşit”, mărturiseşte Aurelian Iorga. 

În actualul context pandemic, perspectivele nu sunt optimiste în ceea ce priveşte teatrul, din punctul său de vedere, însă invitaţia de a veni să-i vadă pe artişti – în aer liber, online şi poate chiar, curând, în sălile de spectacol – rămâne deschisă pentru public. „Sunt într-o aşteptare, dar n-aş putea să spun optimistă, în privinţa relaţiei pe care o va avea scena cu publicul, n-am perspective roz. Ne-a dat peste cap această perioadă. Se discută revenirea în sălile de spectacol... Mediul online nu este propice teatrului în mod cert, dar este o formă de vizibilitate pentru teatre”, apreciază Aurelian Iorga.

Cât îi avem la Craiova pe actorii de la Star Show, să ne bucurăm, însă! Să spunem „Hocus Pocus”, iar grijilor şi temerilor să le ia locul, măcar astă-seară, bucuria poveştilor!


 

 

0 comentarii