Izabela Moş: «Pe mine Festivalul „Puppets Occupy Street” m-a crescut, ca artist»

PUPPETS PLAY

 Mare bucurie pentru cei mici şi astăzi, în ultima zi a „Puppets Occupy Street” şi prima de toamnă calendaristică! Ei pot participa la o mulţime de ateliere de creaţie în Parcul „Nicolae Romanescu” – şi nu numai –, între care „Măşti de animale din hârtie”, coordonat de Izabela Moş. Un artist nelipsit de la festivalul de la Craiova, unde anul acesta a adus şi spectacolul pe catalige „Orice, oricum”, precum şi expoziţiile „Metale şi vis” şi „Masca, o bijuterie!”. De ce vine şi revine? „Pentru că e unic! Nu se mai face în România un festival de genul ăsta, de talia asta! Oferă şanse pentru întâlniri, pentru colaborări viitoare. Cunoaştem oameni pe care nu i-am cunoaşte în alt context. Pe mine m-a crescut, ca artist”.


Izabela Moş a studiat la Universitatea de Arte Târgu Mureş – specializarea Actor mânuitor păpuşi-marionete. Este actor încă din 2001 la Teatrul de Marionete din Arad, devenit, între timp, secţie a Teatrului Clasic „Ioan Slavici”. Un loc care i-a oferit bucuria rolurilor în unele dintre cele mai frumoase spectacole pentru copii, ca şi a întâlnirii cu regizori precum Cristian Pepino şi Victor Ioan Frunză.

An de an, cel puţin la fel de mare bucurie îi oferă şi participarea la „Puppets Occupy Street”. A lipsit doar de la o ediţie, cea de anul trecut. Special pentru parada de deschidere a festivalului din 2015, Izabela Moş a învăţat să meragă pe catalige! „Este extrem de simplu, pentru cei care nu au probleme medicale, cu echilibrul. E incredibil de simplu! Şi spectaculos, în acelaşi timp. Foarte dificil mi se pare monociclul – n-am reuşit să învăţ încă să merg pe el!”, spune, amuzată. Cum se vede lumea de-acolo, de la înălţime? „E magic! Pentru că te înconjoară energia tuturor. Când eşti jos, îi ai doar pe cei din proximitatea ta. Când urci colo, vezi şi simţi tot!”.

Pe catalige publicul de la Craiova a văzut-o şi în acest an, în cele patru reprezentaţii ale spectacolului „Orice, oricum”. Un titlu care îţi stârneşte curiozitatea şi imaginaţia... Cum adică „Orice, oricum”? «Din cauza pandemiei, noi am crezut că Festivalul „Puppets Occupy Street” nu va mai fi organizat în acest an. Şi nu ne-am pregătit din timp, cum făceam la celelalte ediţii. Eu aveam în pregătire spectacolul „Demon Tango”, dar pandemia m-a blocat complet, mi-a luat tot timpul de repetiţii... Însă împreună cu actorii Nuţi şi Sorin Dorobanţu eu lucrez extraordinar de bine şi de repede. Ceea ce am şi făcut. Aşa a rezultat un spectacol frumos, dinamic, doar că... nu avea titlu. Şi i-am spus „Orice, oricum”, pentru că... orice facem, oricum venim la Craiova! Nu ştiu dacă o să-l rebotezăm, ne place cum se numeşte!», povesteşte Izabela Moş. Orice, oricum faceţi, mai veniţi la „Puppets Occupy Street”! Pentru că şi artiştii acestui festival ne cresc pe noi, ca spectatori de toate vârstele!


 Când şi unde vă întâlniţi cu Izabela Moş:

„Orice, oricum”

25 august, ora 18:00 – Piața „William Shakespeare”

28 august, ora 21:00 – Piața „Mihai Viteazu”

29 august, ora 20:00 – Piața „William Shakespeare”

31 august, ora 20:00 – Teatrul „Colibri”, esplanadă

 

Atelier „Masti de animale din hartie”: 25 august – 1 septembrie, orele 11:00-13:00 – Parcul „Nicolae Romanescu”



0 comentarii